Podstrona: Prowadzone zajęcia dydaktyczne / Wizytówka pracownika PRz

Prowadzone zajęcia dydaktyczne

Plan marketingowy

red. Damian Gębarowski

Plan marketingowy

Zarządzanie marką

red. Damian Gębarowski

Zarządzanie marką

Marketing w Internecie

red. Damian Gębarowski

Projekt z przedmiotu Marketing w Internecie:

  1. Stworzenie strony internetowej – np. na stronie Wix.com (+ stworzenie mapy strony internetowej; + odpowiedzi na 5 pytań, które są poniżej).
  2. Rezerwacja domeny i przekierowanie z zarezerwowanej domeny na nowopowstałą stronę.
  3. Założenie darmowego konta na Brand24.pl (lub na innej stronie służącej do monitoringu Internetu), monitorowanie wybranych słów i wygenerowanie raportu.
  4. Założenie profili firmowych na serwisach społecznościowych na: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, uzupełnienie profili oraz umieszczenie na nich przekładowych treści (nie ma konieczności umieszczania treści – filmów – na YouTube).
  5. Stworzenie pełnej makiety (projektu UX/UI) aplikacji mobilnej (dla wybranego systemu operacyjnego) dedykowanej stronie internetowej. Przed przystąpieniem do pracy należy odpowiedzieć na wątki, które są poniżej. Jest pełna swoboda do techniki makietowania. Przykładowe programy do makietowania:
    http://www.axure.com
    https://moqups.com
    http://pencil.evolus.vn
    https://www.uxpin.com
    https://balsamiq.com

Ad. 1 Przed (!) tworzeniem strony internetowej należy odpowiedzieć na kluczowe pytania (krótkie odpowiedzi umieszczamy w projekcie):

  • jaki jest cel moich działań?
  • do kogo chcę dotrzeć?
  • jaki wizerunek firmy chcę stworzyć?
  • co będzie treścią strony?
  • według jakich fraz/słów kluczowych internauci powinni znajdować moją stronę w wyszukiwarkach?

Ponadto należy sobie odpowiedzieć na wątki dotyczące wyglądu strony (te odpowiedzi są tylko dla grup projektowych - nie ma potrzeby umieszczania ich w projekcie):

  • kolorystyka,
  • dobór ilustracji,
  • układ nawigacyjny,
  • na jakie elementy treści chcesz zwrócić uwagę czytelnika?

Ad. 5 Przed rozpoczęciem pracy nad makietą aplikacji mobilnej należy krótko:

  • określić ogólną tematykę aplikacji mobilnej oraz podstawowych celów - co potrafi dana aplikacja, jaki jest jej cel?
  • określić grupę docelową serwisu - do kogo jest skierowana aplikacja?
  • zebrać wymagania funkcjonalne aplikacji i określić koncepcję biznesową aplikacji - czym się wyróżnia?
  • opracować scenariusz działań użytkownika w aplikacji

Dopiero na końcu tej drogi następuje prototypowanie/makiety funkcjonalnej.

Bardzo proszę jedną osobę na roku (np. starostę/starościnę) o zebranie projektów i przesłanie projektów - tytuł maila: Marketing w Internecie

Projekt powinien składać się:

  • pliku tekstowego (np. Word, PDF), w której będą adresy do: strony www i portali społecznościowych; graficzna lub tekstowa mapa strony internetowej; krótki opis w postaci odpowiedzi na pytania,
  • raport z programu do monitoringu Internetu (np. Brand24),
  • makieta aplikacji mobilnej. Przedstawienie makiety jest dowolne: Word, PowerPoint, film, link do makiety (jeżeli program do makietowanie na to pozwala) lub inna forma,
  • prezentacja, która będzie zaprezentowana na ostatnich laboratoriach. Prezentacja nie powinna być prezentowana dłużej niż 7 minut (ostatni punkt dotyczy tylko studiów stacjonarnych). 


Projekty należy przesłać do 23 stycznia 2022 r.

Zarządzanie projektem marketingowym

red. Damian Gębarowski

Zarządzanie projektem marketingowym

Strategia produktu

red. Damian Gębarowski

Projekt z przedmiotu obejmuje: opracowanie strategii wprowadzenia innowacyjnego produktu na rynek (na przykładzie wybranego produktu) - praca w grupach 3-4 osobowych; projekt w wersji pisemnej o objętości około 15 000 - 20 000 znaków (ze spacjami i przypisami); prezentacja 7-8 minut. Praca obejmuje m.in.:

  • diagnozę i opis rynku krajowego oraz światowego,
  • segmentację rynku,
  • wykorzystanie elementów produktu-mix,
  • kształtowanie nowej marki na rynku,
  • kompleksową kontrolę jakości produktów,
  • poziomy produktu,
  • klasyfikacje produktów: pod względem trwałości i materialności, a także przeznaczenia (konsumpcyjne lub/i przemysłowe),
  • przygotowanie asortymentu produktu z uwzględnieniem "produktu głównego" (szerokość, długość głębokość i spójność asortymentu),
  • decyzje dotyczące linii produktów,
  • rozpisanie cech i korzyści wynikających z tych cech (co najmniej 3 korzyści),
  • przygotowanie i uzasadnienie istoty marki na rynku,
  • wybór strategii marki produktu,
  • decyzje dotyczące nazwy marki i budowy znaku graficznego (znaku towarowego),
  • wybór strategii Macierzy Ansoffa,
  • zaprojektowanie opakowania.

Nowoczesne formy reklamy

red. Damian Gębarowski

Nowoczesne formy reklamy

Na zaliczenie należy poprawnie identyfikować wszystkie formy zawarte w materiałach: definiować; wskazywać wady i ich zalety; kategoryzować te formy itp.

Reklama

red. Damian Gębarowski

Materiały z ćwiczeń:

Marketing

red. Damian Gębarowski

Materiały z przedmiotu Marketing:

Digital marketing

red. Damian Gębarowski

Projekt z przedmiotu:

  1. Identyfikacja i segmentacja odbiorców (ok. 5-15% projektu)
  2. Ustalenie celów i strategii pomiaru (ok. 5-15% projektu)
  3. Konfiguracja możliwych kanałów, a także MarTech i AdTech (ok. 70-90% projektu)


Ad 1. Klienci oczekują spersonalizowanych doświadczeń w każdym punkcie kontaktu. Aby to osiągnąć, należy zrozumieć ich cechy demograficzne, behawioralne i technologiczne, a także sposób, w jaki można odpowiedzieć na ich pytania i problemy.
Należy zapoznać się z literaturą mówiącą o grupach docelowych. Można pochodzić do tego punktu w bardzo indywidualny sposób, czyli z korzyścią dla naszego tematu projektu.

Ad 2. Należy wykorzystać informacje o odbiorcach do określenia persony marketingowej i uzyskania jasnego obrazu "podróży sprzedażowej" naszych klientów, aby ustalić cele i strategie pomiaru. Ważne wskaźniki obejmują (nie wszystkie muszą być uwzględnione w projekcie):

  • liczbę wyświetleń,
  • zasięg,
  • kliknięcia,
  • współczynnik klikalności (CTR - Click Through Rate),
  • współczynnik zaangażowania,
  • konwersje,
  • koszt za lead (CPL),
  • koszt za tysiąc wyświetleń (CPM),

a także wskaźniki back-endowe, takie jak (te wskaźniki w projekcie nie są obowiązkowe)

  • zwrot z inwestycji (ROI),
  • zwrot z wydatków na reklamę (ROAS),
  • atrybucja first- i multi-touch
  • oraz wartość klienta w całym okresie jego życia (LCV).

Należy zapoznać się z literaturą mówiącą o: personie marketingowej i ww. wskaźnikach (wydaje się, że aktualniejsza wiedza będzie na stronach internetowych). Ponadto należy przypomnieć sobie celach, czyli jak one powinny wyglądać, aby miały wartość dla przedsiębiorstwa. Można pochodzić do tego punktu w bardzo indywidualny sposób, czyli z korzyścią dla naszego tematu projektu, a nie powyższych wskazówek.

Ad 3. Punkt projektu, który będzie wymagał najwięcej czasu i Państwa pracy twórczej. Do kanałów można zaliczyć mi.n.:

  • płatne wyszukiwanie (paid search) i inne reklamy Google Ads
  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)
  • marketing treści (content marketing)
  • marketing w mediach społecznościowych (social media marketing)
  • inbound marketing (np. publikacja e-booków, organizacja podcastów, przygotowanie wizualizacji danych, jak na przykład infografika, publikacja raportów, organizacja webinarów czy szkoleń)
  • e-mail marketing
  • chatbot
  • marketing mobilny (mobile marketing)
  • automatyzacja marketingu (marketing automation)
  • reklamy Google Ads
  • marketing polecający
  • influencer marketing
  • marketing afiliacyjny
  • reklama wideo (np. marketing na YouTube)
  • marketing partnerski
  • i inne

Wysoko premiowane w projekcie będą nietuzinkowe (m.in. nie wymienione powyżej) rozwiązania z obszaru digital marketing i marketingu internetowego. Można także tworzyć "hybrydy promocyjne" gdzie rozwiązania digital marketing uzupełniają tradycyjne formy promocji.

Należy zapoznać się z literaturą mówiącą o tych kanałach komunikacji - bez tego niestety nie ma możliwości wykonania projektu z oceną pozytywną. Krótko, ale rzeczowo np. o MarTech i AdTech można przeczytać na stronie Amazon Ads - należy jednak zaznaczyć, że przedstawiają tą tematykę w korzystny dla siebie sposób (MarTech i AdTech nie są obowiązkowe w projekcie, ale podobnie jak z powyższymi wskaźnikami, należy mieć wiedzę na ich temat).

Ważne!

1. Na każdym etapie projektu należy podchodzić do pracy z ujęcia 3 pytań - to stanowi chyba największą trudność projektu, ale w dłuższej perspektywie czasu także największą wartość wiedzy twórców projektu:

  • Jak jest?
  • Jak powinno być?
  • Co zrobić, aby tak było?

2. Ważne w projekcie są dane liczbowe, ponieważ często na tym łatwo stracić punkty z projektu - grupa docelowa, strategia pomiaru itp.  


PS. jeżeli będą mieć Państwo uwagi o uzupełnienie wskazówek dotyczących projektu, to informacje powyżej będą aktualizowane.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję